Monday 6 January 2014

Perbezaan iPhone 5s Dengan iPhone 5


Perbezaan terbesar adalah Touch ID iPhone 5s bagi kegunaan pengenalan dan keselamatan

Reka Bentuk

Reka bentuk iPhone 5s kelihatan agak serupa dengan sebelumnya dengan beberapa perubahan. Butang kekunci home yang biasanya segi empat telah diubah ke bentuk cincin bulat untuk kegunaan teknologi pengimbasan cap jari.




Spesifikasi

Apple mengatakan pemproses A7 iPhone 5s memproses 40 kali cepat daripada pemproses A6 iPhone 5. Penciptaan A7 mudah alih 64-bit yang digunakan oleh iPhone 5s ialah penciptaan pertama di dunia yang dikeluarkan oleh Apple.


Kamera

Kamera iPhone 5s mempunyai peningkatan taraf yang ketara berbanding dengan sebelumnya. iPhone 5s mempunyai 8MP iSight lens dan 1.2MP fron-fracing lens, selain itu iPhone 5s menampilkan Brust Mode untuk mengambil gambar secara berturut-turut dengan pantas.



Gaya Terbaru

Generasi iPhone kini mempunyai teknologi terbarunya iaitu sensor cap jari yang pertama dengan teknologi Touch ID iPhone 5s.Touch ID boleh digunakan untuk membuka kunci iPhone 5s dan boleh digunakan untuk mengesahkan pembelian di App Store.




PakarPC No 23-1, Block A, No 2 Jalan Langkawi 53300 Setapak Kuala Lumpur FB:facebook.com/thepakarpc Hotline:1800-88-7508

0 comments:

Post a Comment